divendres, 19 abril, 2024
La iniciativa forma part d’una campanya de sensibilització en pro de la tinença responsable

Aquest diumenge 21 d'abril es durà a terme a Falset la primera passejada de gossos conjunta, una iniciativa de la regidoria de Medi ambient i Benestar animal que s'emmarca en la campanya de sensibilització en pro de la tinença responsable. Sota el lema “En companyia fem Salut!”, al llarg del recorregut s’incidirà, entre altres qüestions, en les necessitats físiques i emocionals dels gossos, pilars bàsics del seu benestar.

La passejada s'iniciarà a les 10 del matí a la plaça de la Quartera i recorrerà diversos carrers del poble fins a arribar a la zona del Bosquet del Tancat. La finalització de la caminada en aquest punt no és casual, ja que serà precisament al Bosquet on l'ajuntament ubicarà el primer correcan del municipi.

De fet, el consistori ja compta amb tot el material necessari per habilitar aquesta àrea d'esbarjo per a gossos i està previst que l'actuació de condicionament s'iniciï en les pròximes setmanes. L'actuació se centrarà en el tancament perimetral (amb una doble porta per evitar que els gossos s’escapin) i la col·locació de papereres i bancs, tot plegat fent ús de materials naturals perquè quedin ben integrats en l'entorn.

La regidora Montsant Ossó subratlla que "aquesta zona arbrada proporciona ombra i serà un bon espai perquè els gossos puguin esbargir-se i socialitzar, factors essencials per al  benestar físic i emocional que promou la tinença responsable".

"Ben fet, ben net!", recordatori a la responsabilitat dels propietaris

En el marc de la campanya de sensibilització sobre tinença responsable i amb "Ben fet, ben net!” com a missatge, la regidoria de Medi ambient i Benestar animal busca incidir també en la responsabilitat única dels propietaris de gossos de recollir els excrements i dissoldre els orins. En aquest sentit, s'han instal·lat en fanals del municipi un seguit de banderoles que incideixen en aquesta responsabilitat. La regidora Montsant Ossó recorda que "el benestar animal comporta la cura d'aquests, i també el de l'entorn on viuen”.

En finalitzar la passejada d'aquest diumenge, l’ajuntament repartirà entre els propietaris  material perquè puguin mantenir els carrers nets dels residus dels seus gossos.